lördag 16 maj 2015

Vinterskador

Det är ännu lite för tidigt för att avgöra vad som överlevt vintern. Äppelträden ser ut att må bra. Körsbäret ser inte ut att ha klarat sig utan skador. Jag kommer ihåg att den verkade invintra dåligt i fjol höst. Mer om det senare.

Jag har förstått att det varit gott om sork i vinter. Turligtvis har vi drabbats av ganska lite skador av sorken och harar.

Sorkskador på blåbärsbuske Aino
Likaså på en rosentry.
Haren har gått lös på en vilt växande sälg som jag planerat att spara. Redan i höstas bet den av topparna på våra trädgårdshallon, Maurin makea.
Till nästa år blir det till att skydda det jag är rädd om på ett bättre sätt. Haren har i alla fall inte kommit åt de växter som jag skyddat med egenkonstruerade hönsnätsburar...
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar