söndag 10 april 2016

Nu börjar det spira.

Våren har kommit och med den börjar det synas lite växtlighet i rabatten. Det är alltid spännande att se vad som kommer upp.

Jag har särskilt väntat på att se om kejsarkronan klarat vintern. Tyvärr är detta sorgens dag. Då jag inte såg något valde jag att försiktigt gräva för att se om jag kunde hitta löken. Det gjorde jag, tyvärr var den alldeles mjuk och förstörd.

Trots allt ser det ut som om löken på hösten har börjat att skjuta en ny stängel men om den far frusit, eller det varit för blött vet jag inte. Jag ger dock inte upp. Skall nu försöka ta reda på vad som krävs för att kejsarkronan skall kunna trivas och överleva.
 

Kungsängsliljan, som ju också tillhör släktet frittilaria kommer dock upp. Avenså allium.

Kungsängslilja

Allium

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar