tisdag 30 juni 2015

Förödelse

Man brukar ju tala om tredje gången gillt. För tredje gången har en attack skett mot mina fröodlade Rockii-pioner.

 

Vid första attacken bet någon av fröet på en av plantorna som stigit. Själva plantan var ändå vid liv då de första bladen hade hunnit bildas. Därefter hade tre ytterligare plantor börjat växa, visserligen långsamt.

 

Vid andra attacken, som drabbade två plantor hade jag flyttat dem. En morgon då jag steg upp hade någon varit framme och grävt upp plantorna i krukan. Jag såg det direkt på morgonen och hittade plantstackarna i den uppgrävda gjorde bredvid krukorna. Plantorna såg i övrigt helt oskadade ut och efter detta fick de bo på bron ett tag till det att jag flyttade ut dessa på gräsmattan bredvid bron.

I morse var sagan all för mina frösådda pioner. Någon har varit framme och grävt upp i krukorna. Av plantorna syns inte ett spår förutom av av en.

Där ligger den uppgrävda plantan i krukan, utom räddning.
Vad lär jag mig av det då? Skydda det du är rädd om.
Jag måste också "straffa" mig genom att köpa fler. Denna gång färdiga plantor av Rockii-pioner.



 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar